Χίλια καλωσορίσατε φίλοι μου αγαπημένοι. Λέγομαι Μαρίνα Ζαχαρία, είμαι νηπιαγωγός και με χαρά σας υποδέχομαι στο διαδικτυακό μου φτωχικό.
Το Ιστολόγιό μου απευθύνεται σε νηπιαγωγούς, εκπαιδευτικούς, γονείς, αλλά και όσους αισθάνονται ακόμη παιδιά και προτείνει ιδέες και εκπαιδευτικές δράσεις. Oι δημοσιεύσεις μας αποτελούν πρωτογενές υλικό, το οποίο έχουμε εφαρμόσει στις τάξεις του νηπιαγωγείου.
Το Περί...Νηπιαγωγών αισίως διανύει τον 11ο του χρόνο στο διαδίκτυο. Όταν ξεκινήσαμε το 2010, τα ιστολόγια για νηπιαγωγούς ήταν μετρημένα στα δάχτυλα. Τώρα απλά ελπίζουμε να αποτελούμε κι εμείς ένα φωτεινό αστέρι στο διαδικτυακό μικρόκοσμο.

Αν έχετε υλικό προς δημοσίευση στείλτε μου e-mail nipiagogoi@gmail.com

ΚΑΛΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ ! ! !

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Παρασκευή 7 Ιανουαρίου 2011

ΤΟ ΦΩΣ ΩΣ ΟΝΤΟΤΗΤΑ - ΦΩΤΕΙΝΕΣ ΠΗΓΕΣ

ΤΟ ΦΩΣ ΩΣ ΟΝΤΟΤΗΤΑ - ΦΩΤΕΙΝΕΣ ΠΗΓΕΣ


Βασικό γνωστικό εμπόδιο 
σχετικά με την έννοια του φωτός, 
αποτελεί η δυσκολία των παιδιών 
να αναγνωρίσουν το φως ως οντότητα 
διαδιδόμενη στο χώρο. 
Συνήθως εντοπίζουν το φως 
στις φωτεινές πηγές που το παράγουν, 
χωρίς η παιδική σκέψη να το κατανοεί 
σαν μια οντότητα ανεξάρτητη 
από τις φωτεινές πηγές 
και τα αποτελέσματα που προκαλεί.

Τα παιδιά:  
Στηρίζονται στις αισθήσεις  και στον διαισθητικό τρόπο προσέγγισης των φαινομένων.
Ταυτίζουν την έννοια του φωτός κυρίως με το αποτέλεσμά του και με τις πηγές φωτός.
Επικεντρώνουν στις τεχνητές πηγές φωτός ακόμα και όταν δεν είναι σε λειτουργία. 

Στόχοι: 
-Να εξηγούν ότι δεν μπορούν να δουν ένα αντικείμενο όταν δεν υπάρχει φως
- Να δικαιολογούν γιατί δεν μπορούν να δουν ένα αντικείμενο


Αφόρμηση: Το τραγούδι "Ένας τεμπέλης Δράκος"
 
Ένας τεμπέλης δράκος σε σκοτεινή σπηλιά
κοιμόταν όλη μέρα  σε περσικά χαλιά

Κι έβγαινε στην κοιλάδα
μονάχα για φαΐ
εξηνταπέντε βόδια τα'τρωε στη στιγμή

Και για να ξεδιψάσει
σερνόταν στο βουνό
έπινε δέκα λίμνες και έναν ποταμό

Κι ερχόντουσαν ιππότες
και μπαίναν στη σπηλιά
το δράκο να σκοτώσουν με όπλα και σπαθιά




Μα ο τεμπέλης δράκος βαριότανε πολύ
ιππότες να μασάει που είναι και σκληροί...

Γι΄αυτό έτσι ξαπλωμένος
πετούσε τις φωτιές
ν'ανάψουνε τα ξύλα και να ψηθεί ο καφές

Έστρωνε το τραπέζι
άναβε τα κεριά
κι έλεγε παραμύθια ...για δράκους και θεριά...!

Αφού μάθουμε και δραματοποιήσουμε το τραγούδι, φτιάχνουμε τη σκοτεινή σπηλιά του δράκου με ένα μεγάλο χαρτόκουτο. Μέσα στη σπηλιά έχουμε βάλει το βιβλίο του δράκου με τα παραμύθια. Τα παιδιά γίνονται ιππότες και πρέπει να μπουν στο κουτί - σπηλιά και να βρούνε το βιβλίο με τα παραμύθια. 
Το κουτί όμως είναι σκοτεινό. Ένα παιδί μπαίνει μέσα και εξηγεί στους άλλους γιατί δεν μπορεί να βρει το βιβλίο. Στέλνουμε και άλλους ιππότες...
Τι πρέπει να κάνουνε για να δούνε;;; 
Τι λέει το τραγούδι;;

Δραστηριότητα 2η: 
Στόχοι:
- Να προσδιορίσουν το φως ως οντότητα
- Να διακρίνουν τις πηγές φωτός και να τις ονομάσουν 

Yλικά: Πίνακας Το παιδί με το κερί του Ελ Γκρέκο
 Λέμε στα παιδιά ότι το παιδί του πίνακα είναι ο ιππότης που προσπαθεί να βρει τρόπο να δει μέσα στη σπηλιά.
Τα παιδιά για να βοηθήσουν τους ιππότες φτιάχνουν μια λίστα με τις φωτεινές πηγές που μπορεί να χρησιμοποιήσουν για να μπορέσουν να φωτίσουν τη σπηλιά του δράκου.
Σε ένα καλάθι έχουμε πηγές φωτός, κεράκια, φακούς μικρούς και μεγάλους.
Τα παιδιά πειραματίζονται με αυτές και επιλέγουν την κατάλληλη τεκμηριώνοντας την άποψή τους.

ASK to USE

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αφήστε το σχόλιό σας.